Verzorging van binnenuit: beautyfoods die je jong houden en beschermen

Fruit en groenten die veel water bevatten hydrateren en verzorgen je huid van binnenuit. Zoals sla, komkommer, meloen, appels of druiven. Wetenschappelijk is aangetoond dat dit ook beschermd tegen veroudering, huidverslapping en cellulitis. Lees hieronder hoe deze verzorging optimaal toegepast kan worden.

Wat je nog meer kunt doen:

  • Ketchup en Tomato paste zijn ook hele belangrijke beschermers van radicalen van buitenaf samen met broccoli en courgette
  • Drink drie à vier koppen witte of groene thee per dag
  • Drink veel water om je huid van voldoende vocht te voorzien
  • Eet elke dag drie artisjokken, deze neutraliseren 60% van de dagelijkse chemicaliën. Je kunt ook een artisjok supplement slikken
  • Eet ook vaker bonen, bijvoorbeeld twee à drie keer per week
  • Eet drie keer per week Bok Choy, minstens een halve kop om de volledige voordelen te ondervinden
  • Een kopje aardbeien, blauwe bessen of andere rode vruchten per dag

Belangrijke dagelijkse voedingssupplementen zouden kunnen zijn:

  • 400 a 600 magnesium per dag gebonden aan 1 aminozuur
  • Een vitamine B-complex
  • Omega 3 het liefst visolie
  • Jodium maximaal 200 microgram per dag
  • Vitamine D maximaal 2000 eenheden of 50 microgram per dag
  • Selenium maximaal 100 microgram per dag
  • Bromelain supplement

Verder gebruik weinig geraffineerde suikers ( vaak verborgen in veel voeding ).

Voor alle zekerheid kunt u een diëtist raadplegen.