Mannen in de babyverzorging

Jochem Hes en Sjoerd Trompetter, die elkaar nog kennen uit hun studententijd, speelden al met het idee om samen te gaan ondernemen toen ze beiden kort na elkaar vader werden. „Er ging opeens een hele nieuwe wereld voor ons open. We zagen dat er op het gebied van babyverzorging weinig kwaliteit op de markt was en besloten in dat gat te springen.” Het idee voor NAÏF Babycare was geboren.

Na een opbouwfase van anderhalf jaar – die begon met brainstormen in de avonduren naast hun vaste banen en de ontwikkeling van de producten in een laboratorium in Zwitserland – liggen de zes producten van NAÏF sinds november in de schappen.

Nicheproduct

„De verkoop gaat boven verwachting”, vertelt Trompetter. „Maar we zijn selectief met onze distributie. Ons streven is om een kwalitatief alternatief aan te bieden naast de bestaande massamerken. We blijven een nicheproduct voor baby’s met bewuste moeders.”

Moeders aanspreken

De producten van NAÏF zijn hypoallergeen, PH huidneutraal, dermatologisch getest en bevatten natuurlijke producten als katoenzaadolie, zoete amandelolie en kamille. „We hebben twee belangrijke speerpunten: dat onze producten echt goed zijn, maar ook dat het er leuk uitziet”, legt Trompetter uit over de bedrijfsfilosofie. „De producten worden mooi verpakt en bij cadeautjes komt een persoonlijk kaartje. We proberen een wereld te creëren die moeders aanspreekt.”

Internationale expansie

Naast de shampoo, wasgel, body lotion, badolie, massageolie en crème zijn er nog enkele nieuwe producten in ontwikkeling. Daarnaast ligt de focus nu vooral op groei van de Nederlandse markt, maar ook aan introductie in het buitenland wordt al gewerkt. „Uiteindelijk willen we natuurlijk het grootste kwalitatieve babymerk ter wereld worden”, lacht Trompetter. “We zijn nog lang niet klaar met babyverzorging.”

Bron: Telegraaf